Aby ulepszyć pozycjonowanie swojej strony internetowej i własnego biznesu musisz wziąć pod uwagę swoją fizyczną lokalizację, a także obszar, na który rozciągają się Twoje usługi. Wiele osób szuka usług lub powiązanych produktów w konkretnym obszarze, np. „Fryzjer w Poznaniu” lub „Restauracje w centrum Gdańska”. Dlatego ważna jest geolokalizacja. Aby Twoi klienci wiedzieli, gdzie się znajdujesz, musisz zdobyć klucz API Google Maps, aby zastosować go w swojej witrynie. Istnieją różne plany SEO, które dostosowują się do potrzeb Twojej firmy i które zależą od obszaru działania, czy jest to obszar krajowy czy lokalny. W tym poście skupimy się na drugiej opcji. Wewnętrzne i zewnętrzne techniki uwzględniające ten czynnik geograficzny znane są jako SEO lokalne. W innym artykule przeczytasz, dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne.
Dodanie lokalizacji do słów kluczowych
Słowa kluczowe to podstawowe pojęcie w praktykach SEO. Po wybraniu najlepszych słów kluczowych, musisz wziąć pod uwagę miejscowość, w której znajduje się Twoja firma lub w której się skupia, dodając jej nazwę obok słów, których chcesz użyć.
Poza stosowaniem słów kluczowych, prawidłowe ich wprowadzenie w treści witryny, zarówno bezpośrednio w sekcjach tekstowych, jak i pośrednio poprzez tagi i opisy na poziomie kodu mają decydujące znaczenie, jeśli chodzi o poprawę pozycjonowania i trafności witryny w oparciu o słowa kluczowe.
Staraj się dodawać wybrane słowa kluczowe obok lokalizacji w adresie URL, a także w metaopisach i w tekstach dłuższych niż 400 słów. Warto również dowiedzieć się, jak zoptymalizować swoje obrazy, ponieważ mają one swoje własne znaczniki, takie jak „Alt” i „Title”, które mogą znacznie pomóc w poprawie gęstości słów kluczowych i być istotne dla wyszukiwań użytkowników.
Twój własny wpis w Google My Business
Należy pamiętać, że SERP Google oferuje wyniki w postaci lokalizacji na Mapach Google przed tradycyjnymi wynikami w postaci linków. Pokazuje mapę obszaru z trzema wyróżnionymi stronami i miniaturkami ich ofert.
Dlatego bardzo ważne jest, aby zarejestrować swój biznes lub firmę w Google My Business i mieć własny wpis w Mapach. Nie dość, że użytkownikom będzie znacznie łatwiej ją zlokalizować, to dzięki dobrym ocenom w postaci recenzji na Mapach Google, wraz z zastosowanymi praktykami SEO, może być jednym z pierwszych wyników w obu sekcjach przy wyszukiwaniu słów kluczowych zawierających lokalizację, którą zastosowaliśmy na naszej stronie.