Reklama na Facebooku nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy użytkowników Facebooka, ale także oferuje wiele możliwości segemtnowania odbiorców i dotarcia do dokładnie tych, których szukasz.
Facebook przetwarza ogromne ilości danych o użytkownikach i ich interakcjach. Dzięki zastosowaniu strategii Big Data możena wykorzystać wszystkie te informacje, aby lepiej poznać naszych potencjalnych klientów i stworzyć reklamę, która trafi w ich potrzeby.
Użytkownicy Facebooka i Big Data
Obecnie Facebook jest nadal najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie, z ponad 2,7 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, jak podaje Statista. Aby uzmysłowić sobie, jak duże są to dane, w ciągu 60 sekund na Facebooka przesyłanych jest 136 tys. zdjęć, 510 tys. komentarzy i 293 tys. aktualizacji statusu. Polecamy stronę brukowiec.pl, jeśli interesuje się więcej danych liczbowych i ciekawostek ze świata technologii.
Wszystko to oznacza, że Facebook wie bardzo dużo o swoich użytkownikach: kim są ich znajomi, gdzie przebywają, co lubią, a czego nie? Facebook, obok Google, jest prawdopodobnie firmą, która posiada najwięcej informacji o swoich użytkownikach.
Oprócz analizowania zachowań użytkowników w sieci społecznościowej, Facebook uzyskuje informacje o ich zachowaniach również za pośrednictwem:
- Śledzena plików cookie: Facebook śledzi swoich użytkowników w sieci za pomocą plików cookie. Jeśli użytkownik, będąc zalogowanym na Facebooku, przegląda inne strony internetowe, możliwe jest śledzenie tych stron. W najbliższej przyszłości to się jednak zmieni, ponieważ kilka przeglądarek usunęło już opcję plików cookie.
- Rozpoznawania twarzy i przetwarzania obrazów: wykorzystywane do podawania sugestii dotyczących oznaczania użytkowników na zdjęciach.
- Analizy polubień: według najnowszych badań możliwe jest dokładne przewidzenie wielu cech osobowych użytkowników poprzez analizę ich „polubień” na Facebooku.
Aby móc analizować wszystkie te informacje i podejmować na ich podstawie decyzje, Facebook korzysta z technologii Big Data, takich jak Hadoop – środowiska typu open source, które wykorzystuje do rozwiązywania problemów niedrogie klastry serwerów. Marki reklamujące się na Facebooku mogą wykorzystać tę istną kopalnię danych do bardzo precyzyjnej segmentacji swoich odbiorców.