Tworzenie wartościowego bloga

Używaj właściwej platformy.

Aby osiągnąć sukces w prowadzeniu bloga na stronie internetowej, należy przede wszystkim zdecydować o tym, kiedy go umieścisz na swojej stronie internetowej lub w sklepie internetowym oraz na jakiej platformie będzie tworzona jego zawartość. Sugerujemy użycie takiego, który pozwala na robienie widowiskowych rzeczy, ma dobry design i jest łatwy w nawigacji. Najlepszymi platformami mogą być WordPress lub Blogger, ale są też inne. Wybierz ten, który jest dla ciebie najlepszy.

Pisz z pasją.

Jeśli musisz napisać artykuł na blogu korporacyjnym, a nie jesteś zmotywowany tematem, zatrudnij do tego kogoś innego. Nawet jeśli Twoja firma jest niezwykle tradycyjna, czytelnicy oczekują wysokiej jakość. Chcą wiedzieć, że te wpisy nie są generowane przez robota uwięzionego w biurze piszącego dla 12 innych blogów.

Funkcje Google Analytics

Wybierz dobry temat.

Nie próbuj być ekspertem od wszystkiego, bo wtedy nie przekonasz czytelnika. Masz sklep internetowy z koszulkami z nadrukiem? Wtedy twój blog powinien być o koszulkach. Wybierz tematy i bądź z nimi zgodny. Nie musisz być ekspertem w tym temacie, ale musisz zrobić kilka badań, aby upewnić się, że artykuły będą wartościowe. Dla udanego artykułu na Twoim blogu ważne jest, aby tytuł był ciekawy, tak aby użytkownik chciał go sprawdzić. Jeśli potrafisz zainteresować swoich czytelników dobrym tytułem, będzie to połowa wykonanej pracy.

Jednocześnie bardzo ważne jest, aby zadbać o przejrzystą prezentację tekstu (użycie pogrubienia, akapitów, ortografii). Zajmij się również zdjęciami. Chwytliwy obraz może sprawić, że nudna publikacja stanie się dużo bardziej zabawna i atrakcyjna. To, czego nie można wyjaśnić słowami, można wyjaśnić pojedynczym obrazem lub zrzutem ekranu. Zdjęcie przełamuje też monotonię słów i zapewnia orzeźwiającą wizualną przerwę dla czytelnika, która sprawi, że będzie on jeszcze bardziej zainteresowany twoim artykułem.

Zobacz też: