Funkcje Google Analytics

Jedną z wielkich zalet marketingu cyfrowego jest ogromna zdolność do pomiaru jego skuteczności. Aby to osiągnąć, istnieje kilka narzędzi analityki internetowej. Google Analytics jest prawdopodobnie najbardziej popularnym z nich.

Oprócz oferowania bardzo wszechstronnej darmowej wersji, Google Analytics jest zintegrowany z kilkoma innymi ważnymi platformami tej firmy, takimi jak Search Console i Data Studio. Nawet jeśli nie używasz go w koordynacji z innymi narzędziami, samo jego użycie może przynieść ogromne korzyści twojej stronie internetowej.

Funkcje Google Analytics.

Główną funkcją tego narzędzia jest analiza zachowań użytkowników twojej strony. Celem jest zrozumienie wydajności projektu i sposobów jego optymalizacji. Google Analytics może śledzić praktycznie każdą interakcję na stronach, z wysokim poziomem szczegółowości. Częstym błędem jest chęć zmierzenia wszystkiego. Dlatego strategiczne planowanie monitorowania, pomiaru i analizy jest niezbędne do dobrego wykorzystania funkcji tego narzędzia.

Poznaj swoich użytkowników.

Dowiesz się, kto odwiedza Twoją stronę internetową. Narzędzie to pokaże ci, z jakiego kraju i z jakimi urządzeniami łączą się ludzie, jakiego języka używają, jaka jest ich płeć i wiek. Ponadto, można zobaczyć ich zainteresowania, aby opracować niestandardowe kampanie.

Zachowania.

Sprawdzisz jak i kiedy użytkownicy przeglądają twoją stronę internetową. Możesz zobaczyć szczegóły dotyczące m.in. tego, jakie treści przeglądają użytkownicy, jak długo pozostają w witrynie, ile stron odwiedzają i na której stronie opuszczają witrynę. Istnieje również możliwość sprawdzenia w czasie rzeczywistym, ile osób przegląda stronę, co może być bardzo przydatne.

Pomiar interakcji.

Dzięki odpowiedniej konfiguracji można zobaczyć, które linki użytkownicy klikają, aby oglądać filmy, subskrybować, czytać informacje lub pobierać treści. W ten sposób można zobaczyć, które połączenia działają i lepiej zrozumieć zainteresowania użytkowników. Interakcje mogą również ostrzegać o problemach technicznych lub projektowych na twojej stronie internetowej. Na przykład, jeśli strona oferuje darmowy e-book i me wiele wizyt, ale nikt go nie pobiera, może to być wina błędu uniemożliwiającego wykonanie akcji.

Zobacz też: